【和訳】Sir Spyro - Topper Top ft. Teddy Bruckshot, Lady Chann and Killa P

 

youtu.be

 

{Intro: Teddy Bruckshot & Sir Spyro}
Champion
Look who the fuck is back
The original gold teeth, back teeth without the gold teeth
Don't wear no brief, only boxer short
Sounds of the Sir 

 

チャンピオン
誰が戻ってきたのか見てみなさい
オリジナルの金歯、金歯のない奥歯
ブリーフは履かない、ボクサーショーツだけ

Sirのサウンド

 

{Verse 1: Teddy Bruckshot}
It's the return of di Bruckshot
Down we borough, we nuh buss a-one pop
When we pop off, we nuh buss one shot
Two shot, three shot
Bare shot cause a badbwoy, a me that
Dem cyaan ever take badbwoy fi idiot
How dem ah try say dem ah bad it up
When dem mouth piece favour Gully Bop?

 

Bruckshotの帰還だ
私たちの区で、一発も撃たない
撃つ時は、1発だけじゃない
2発、3発
たくさんのショット、なぜなら私は悪党*1だから、それが私
彼らは決して悪党をばかにはできない
どうして彼らがそれを悪化させていると言っているのか
彼らの口の中はGully Bopのようだろうか?*2

 

Play me loud DJ, chop it up
Bruckshot, every riddim, bruck it up
Ask the DJ if me ah mash it up
This flow is mine, lock it up
Whole heap of money me ah make, pack it up
Me have me rocket launcher but me lock it up
Don't mek me haffi*3 dig my rocket up
Cuh bare fire when me ah pop it off

 

DJ、大音量でかけて、刻んで
Bruckshot、全てのriddim、壊して
DJに私がどれだけそれをかき混ぜているか尋ねてみて
このフローは私のもの、閉じ込めて
たくさんのお金を稼いでいる、詰め込んで
ロケットランチャーを持ってるけど、閉じ込めてる
私のロケットを掘り起こさせないで
だって私がそれを撃ち出すとき、たくさんの火花が飛ぶよ

 

{Hook: Teddy Bruckshot & Lady Chann}
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Real moneymaker badboy, seen?)
Top ah top top, top ah top top (Champion)
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Don't mek me haffi pop off, seen?)
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Bumbaclart)
Top ah top top, wha dem call me? Top ah top top
Hol' up*4 your hand and say top ah top top
Everybody ball out, top ah top top, top, top
Top ah top top
Hol' up your hand and say top ah top top
Wha dem call me? Top ah top top
Bare shot, 'nuff*5 shot, Teddy Bruckshot

 

最上位のトップ(本当の金持ちの悪党、分かるか?)

最上位のトップ(チャンピオン)

最上位のトップ、最上位の上、最上位の上(私を怒らせないで、分かるか?)

最上位のトップ(クソ)

最上位のトップ、彼らは私を何と呼ぶ?、最上位の上

手を上げて最上位のトップと言え

みんな叫べ、最上位のトップ、トップ、トップ、トップ

最上位のトップ

手を上げて最上位のトップと言え

彼らは私を何と呼ぶ?最上位のトップ

たくさんのショット、十分なショット、Teedy Bruckshot

 

{Verse 2: Lady Chann}
Hol' on
Riddim just buss so they must put me on
Top of the list, get the gist, so it gwan
Murder the beat, you nuh see it nonstop
999, dem*6 ah call babylon
I duppy riddim when everybody done
Left bare victim, 'nuff of dem ah run
Draw for the cycle, draw for the sun
We hold the title, straight fire bun

 

ちょっと待って
Riddimが突如流行ったので、私はトップになった
リストの一番上、要点をつかんで、それがどう進行しているか
ビートを殺して、止まらないのが見えないか
999、彼らは警察を呼んでいる
みんなが終わった後、私はRiddimを呪う
犠牲者だらけ、たくさんの人たちが逃げている
自転車を引っ張り出して、太陽を取り出して
私たちがタイトルを持っている、真っ直ぐに火が燃える

 

'Nuff of dem cyaan*7 tari where I'm from
Is it Jamaica or England?
Roll with the thugs dem and leng man*8
Draw for the MAC and the .22 long
MACs and borers is where I'm from
.45 spinners is where I'm from
Home of the sinners is where I'm from
Killers and winners is where I'm from

 

多くの人たちが、私がどこから来たのかを特定できない
ジャマイカなのか、イングランドなのか?
スリリングな仲間とともに、強者たちと一緒に進む
MAC*9と.22ロング*10を引き出す
MACと攻撃者たち、それが私の出身地
.45の回転銃、それが私の出身地
罪人の故郷、それが私の出身地
殺し屋と勝者、それが私の出身地

 

{Hook: Teddy Bruckshot}
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Real moneymaker badboy, seen?)
Top ah top top, top ah top top (Champion)
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Don't mek me haffi pop off, seen?)
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Bumbaclart)
Top ah top top, wha dem call me? Top ah top top
Hol' up your hand and say top ah top top
Everybody ball out, top ah top top, top, top
Top ah top top
Hol' up your hand and say top ah top top
Wha dem call me? Top ah top top

 

最上位のトップ(本当の金持ちの悪党、分かるか?)

最上位のトップ(チャンピオン)

最上位のトップ、最上位の上、最上位の上(私を怒らせないで、分かるか?)

最上位のトップ(クソ)

最上位のトップ、彼らは私を何と呼ぶ?、最上位の上

手を上げて最上位のトップと言え

みんな叫べ、最上位のトップ、トップ、トップ、トップ

最上位のトップ

手を上げて最上位のトップと言え

彼らは私を何と呼ぶ?最上位のトップ

 

{Verse 3: Killa P}
Hol' on, Teddy Bruckshot, me ah di real top ah top
Only a killer can kill 'em, me never stop
Any bwoy diss me, a gunshot ah pop
After dat bwoy ah go, no one ah clock
When unnu*11 mama haffi run outta frock
And unnu papa haffi run outta shop
Unnu bredda haffi run outta flat
Don't make me tell dem about nine o'clock
When you and your friend dem cyaan find unnu Glock

 

待って、Teddy Bruckshot、私は本物のトップ中のトップ
キラーだけが彼らを殺すことができる、私は終わらない
誰かが私を侮辱すれば、銃声が響く
その後、彼らはもういない、時間を見る者なし
あなたのあなたのママがドレスを急いで脱がなければならない時
そして、あなたのパパが店から急いで出なければならないとき
あなたの兄弟がアパートから急いで出なければならないとき
9時について彼らに話させないでください
あなたとあなたの友人たちがGlock*12を見つけられないとき

 

Me have a brand new Maschine and it just remap
Big up the shotta*13 dem who know about that
There ain't nobody that can hold me back
I'm the wickedest you will not hear pon*14 track
Dun know*15 say I'm the hot topic
Only a killer can kill a killer, so stop it
Anytime I put out my Killing Time CD
Boy better go online and cop it*16

 

私には真新しい銃があって、それは再設定されたばかりだ
そのことを知っているギャングスタたちを称える
私を止めることができる者は誰もいない
トラックで聴けない最も凄まじい奴、それが私
分かってるだろ、私が今、話題の中心だ
キラーを殺すことができるのはキラーだけ、だからやめろ
私が「Killing Time CD」を出すとき
男たちはオンラインでそれを手に入れるべきだ

 

{Hook: Teddy Bruckshot}
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Real moneymaker badboy, seen?)
Top ah top top, top ah top top (Bumbaclart)
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Don't make me haffi pop off, seen?)
Top ah top top, top ah top top, top ah top top (Champion)
Top ah top top, wha dem call me? Top ah top top
Hol' up your hand and say top ah top top
Everybody ball out, top ah top top, top, top
Top ah top top
Hol' up your hand and say top ah top top
Wha dem call me? Top ah top
Everybody ball out, top ah top top, top, top

 

最上位のトップ(本当の金持ちの悪党、分かるか?)

最上位のトップ(チャンピオン)

最上位のトップ、最上位の上、最上位の上(私を怒らせないで、分かるか?)

最上位のトップ(クソ)

最上位のトップ、彼らは私を何と呼ぶ?、最上位の上

手を上げて最上位のトップと言え

みんな叫べ、最上位のトップ、トップ、トップ、トップ

最上位のトップ

手を上げて最上位のトップと言え

彼らは私を何と呼ぶ?最上位のトップ

みんな叫べ、最上位のトップ、トップ、トップ、トップ

 

*1 badbwoy:ジャマイカの俗語で悪党や強い男を意味

*2 Gully Bopは歯がほとんどない

*3 haffi:have toのジャマイカスラング

*4 hold up

*5 nuff:enough

*6 dem:them

*7 cyann:Cannotのジャマイカスラング

*8 leng man:ジャマイカ英語で、尊敬される、強力な人物や経験豊富な人物を表すスラング

*9 MAC10やMAC11などの短機関銃

*10 22ロングライフル

*11 you all:クレオール英語youやyou guysみたいな意味

*12 銃

*13 shotta:ジャマイカパトワでギャングスタを意味する

*14 pon:on

*15 Dun know:Dont know

*16 cop it : それを手に入れるスラング