【和訳】 Mungo's Hi Fi - Rules Of The Dance (Kahn Remix)

【和訳】 Rules Of The Dance (Kahn Remix)

 

youtu.be

 

lyrics

 

[Intro]
'ear*1 me now
I man Mr P passing
Everlasting 
This one in a different style seen?
Hold tight Mungo's Hi Fi, my family for life
Run it selecta

 

今、聞いてくれ
私、Mr Pが通る
永遠のスタイル
これは異なるスタイルのものだよ、わかるか?
Mungo's Hi Fi、命の家族、大切にしてるよ
DJ、曲をかけてくれ

 

[Chorus]
Like one
Pick up the mic when me come
Two
Big up the whole venue
Three
Fresh from me head to me feet
Yo, four
Pick up the mic and tour
Five
Catch a gyaldem eye
Six
Mash up the dance with lyrics
Seven
Never gwan touch no weapon
These are the rules and lessons, yo!

 

1
ラップを始めるとき私が来る
2
会場全体を盛り上げる
3
頭から足まで新鮮
4
ラップを歌ってツアーする
5
女の子の目を引く
6
歌詞でダンスを盛り上げる
7
絶対に武器に手を出さない
これらはルールと教訓だ、yo!

 

[Verse 1]
These are the rules of the dance
Yeah me gwan chant them down real fast
Don't act bad, don't act hard
Leave a soundboy lyrically scarred
People them a say that me tunes them are 'ard*3
So me give me thanks and praise to the lord
Spliff*4 me a spark when me enter the dance
Make the people dem a jump and a prance


これはダンスのルール
ええ、私は速くラップをするつもり
悪く振る舞わないで、ハードに振る舞わないで
言葉でサウンドボーイ*2に傷をつけて
人々は私の曲がハードだとと言っている
だから私は主に感謝と賛美を捧げる
私がダンスに入るときにジョイントに火をつける
人々を跳び跳ねさせる

 

Make the people dem a jump and a bubble
Only good vibes me nah cause no trouble
Lyrics on point, no muddle
Girldem wait in the dance for a cuddle
Life it a hard, yes me a hustle
Hold tight Simba him a me uncle *6
Ya me lyrics am a bigger than a Kimbo muscle
Pass me the mic, let me bustle

 

人々を跳び跳ねさせ、泡立たせる
私はトラブルを起こすことはなく、気持ちの良いバイブスだけを持っている
歌詞は的確で、混乱していない
ダンスの中で女の子たちは優しく抱きしめられることを待っている
人生は厳しい、私は頑張っている
シンバ*7に感謝する、彼は私の叔父
私の歌詞はキンボ*8の筋肉よりも大きい
マイクを手にして活動する

 

[Chorus]
Like one
Pick up the mic when me come
Two
Big up the whole venue
Three
Fresh from me head to me feet
Yo, four
Pick up the mic and tour
Five
Catch a gyaldem eye
Six
Mash up the dance with lyrics
Seven
Never gwan touch no weapon
These are the rules and lessons

 

1
ラップを始めるとき私が来る
2
会場全体を盛り上げる
3
頭から足まで新鮮
4
ラップを歌ってツアーする
5
女の子の目を引く
6
歌詞でダンスを盛り上げる
7
絶対に武器に手を出さない
これらはルールと教訓だ

 

[Verse 2]
Yeah me came from early, still mash mic
If he chat slap then ya na concern me
Only chat clean, never chat dirty
Roll up a ting that's green and herby
Tsssss
Strictly high-grade, na me na taste earthy*9
Ganja is healing, never gwan hurt me
Ganja baby from nursed me, yo!

 

はい、私は早くから来た、まだマイクをマッシュアップしてる
彼が悪口をいうなら、それは私の関心外だ
正直に話すだけ、汚い話はしない
緑色でハーブのようなものを巻き上げる
Tsssss
断然高品質、私は土の味がしない
ガンジャは癒し、私を傷つけることはない
ガンジャが私を育ててきた、yo!

 

You know the name it a C.P.
Pick up the mic and make it look easy
Never touch gun, nah .45's greazy
Send a gunman home just like ET
Music's my life, trust, believe me
Music's my wife she wa never gwan leave me (Yo)
Check out the album, check out the CD
Never gon' get too greedy

 

名前はC.P.と知ってるでしょ
マイクを手にとって、簡単に見せる
銃は触れない、なぜなら.45は信用できない
銃を持った男をE.T.のように家に送る
音楽は私の人生、本当に信じて
音楽は私の妻、彼女は私の元を絶対に去らない(Yo)
アルバムをチェック、CDをチェック
決して欲張りすぎない

 

[Chorus]
Like one
Pick up the mic when me come
Two
Big up the whole venue
Three
Fresh from me head to me feet
Yo, four
Pick up the mic and tour
Five
Catch a gyaldem eye
Six
Mash up the dance with lyrics
Seven
Never gwan touch no weapon
These are the rules and lessons

 

1
ラップを始めるとき私が来る
2
会場全体を盛り上げる
3
頭から足まで新鮮
4
ラップを歌ってツアーする
5
女の子の目を引く
6
歌詞でダンスを盛り上げる
7
絶対に武器に手を出さない
これらはルールと教訓だ

 

[Verse 3]
Yo me set up the sound, touchdown
We are di*10 big name so we gon' bring crowds
Sound it a criss*11, and sweet
Ya already know that it gwan be loud
So when we touch down we a deh champion sound
We make a soundboy turn red and a frown
Drop a dubplate, make a man say wow
Hit 'em like boom, pow, pow

 

Yo、サウンドをセットアップして、タッチダウン
私たちは大物なので、多くの人々を引き寄せるでしょう
サウンドはクールで、甘い
もう、それが盛り上がっていることを知っています
だから、私たちが着陸するとき、チャンピオンサウンドが鳴り響くんだ
私たちはサウンドボーイを赤くして顔をしかめさせる
ダブプレートを落として、男にwowと言わせる
彼らを爆発のように打ちます、boom、pow、pow

 

You know lickle MC, man a artist
Me won't stop til me one a the 'ardest
Not no stage, me na passed it
Ca me lyrics dem a gwan everlastin'
Pass me the chalice, don't make me blast it
Back to the place where the people a dancing
Know Mr P him a gwan outlast it
I be the last one laughin'

 

あなたはlickle MCを知っている、男はアーティストだ
私は一番ハードな存在になるまでやめない
私はどのステージも終わっていない
なぜなら、私の歌詞は永遠に続くからだ
チャリス*12を渡して、私が爆発させないようにしてくれ
人々が踊っている場所に戻る
Mr Pはそれを超え続けることを知っている
私は最後に笑う

 

[Chorus x2]
Like one
Pick up the mic when me come
Two
Big up the whole venue
Three
Fresh from me head to me feet
Yo, four
Pick up the mic and tour
Five
Catch a girldem eye
Six
Mash up the dance with lyrics
Seven
Never gwan touch no weapon
These are the rules and lessons

 

1
ラップを始めるとき私が来る
2
会場全体を盛り上げる
3
頭から足まで新鮮
4
ラップを歌ってツアーする
5
女の子の目を引く
6
歌詞でダンスを盛り上げる
7
絶対に武器に手を出さない
これらはルールと教訓だ

 

Like one
Pick up the mic when me come
Two
Big up the whole venue
Three
Fresh from me head to me feet
Yo, four
Pick up the mic and tour
Five
Catch a girldem eye
Six
Mash up the dance with lyrics
Seven
Never gwan touch no weapon
These are the rules and lessons

 

1
ラップを始めるとき私が来る
2
会場全体を盛り上げる
3
頭から足まで新鮮
4
ラップを歌ってツアーする
5
女の子の目を引く
6
歌詞でダンスを盛り上げる
7
絶対に武器に手を出さない
これらはルールと教訓だ

 

 

*1 Hear me now - パトワ語 

*2 サウンドボーイ - djとかmcのことらしい

*3 ard - Hard

*4 Spliff マリファナのジョイント

*5 Spark ジョイントに火をつけて吸う

*6 Charile Pのおじが地元で人気のシンバサウンドを運営していたので生まれる前からレゲエに縁があった。Charile Pが初めてボーカルをしたのはUkulele Ska Collectiveから出たGoldmaster All-Starsであった。

*7 Simba Sound - ナイロビのレーベル

*8 Kimbo Slice 格闘家

*9 na me na taste earthy - I dont taste earthy

*10 di = the

*11 criss = cool

*12 マリファナを吸うパイプ