【和訳】The Bug - Skeng

 

Nuh babba king and love is all I bring
I would kick you inna your face 
I would rob you 
Ooh, that could jump on it as well
Nuh badda king 
Phenomenomenon One , Phenomenomenon One
Phenomenomenon One

 

面倒を起こすな*1、王よ。そして、私が持っているのは愛だけだ
顔にキックを入れてやりたい
あなたから奪ってやりたい
うーん、それに飛び乗ることもできるぞ
面倒を起こすな、王よ
現象1、現象、現象

 

[Verse 1: Killa P]
Phenomenon One
This one dedicated to all badman
Whether you're from Manchester or London
Whether you're from North London or Brixton
Put up unnu hand

 

現象1
これは全ての悪党に捧げるもの
マンチェスター出身であれ、ロンドン出身であれ
ノースロンドンからでも、ブリクストンからでも
手を上げろ

Phenomenon two
Sight Flowdan and Killaman a roll through
So What bruddas and mi Roll Deep crew
You don't wanna brush we or step pon we shoe
You know say a true

 

現象2FlowdanとKillamanが通り抜けるのを見た
So Whatの仲間たちと私のRoll Deep crew
私たちに立ち向かったり、私たちとトラブルを起こしたくないだろう
本当のことを言ってるって、知ってるでしょ

 

Phenomenon three,
put in the ganja, tek out the seed
Fi all of me intelligent people
Pon di roadside, we a smoke weed
Yes indeed, that's what we need

 

現象3
大麻を入れて、種を取り出せ
私の知的な人々のために
道端で*2、私たちは大麻を吸っている
確かに、それが私たちの必要とするものだ

 

Four,
one time him talk and nah talk no more
Sight dem boy and we kick off them door
Kick off them door and mi run up with the .44
You don't wanna see the .44

 

現象4
一度彼が喋り、もう喋らない
あの男たちを見て、彼らのドアを蹴破った
ドアを蹴破り、.44*3を持って駆け上がった
.44を見たくないだろう

 

Five,
buss my gun and them nah stay alive
Tek way*4 your son, I might tek way your wife
And you dun know*5 say
Mi ah go still ah go stab with knife

 

現象5
私の銃を撃ち、彼らは生き残れない
君の息子を奪う、あるいは君の妻を奪うかもしれない
そして、君はもう知っているだろう
私はまだナイフで刺すつもりだ

 

Tell dem about phenomenon six
Dem walk with knife when we walk with sticks
Killaman, mi ah go done some pricks
Done some pricks with the M16

 

現象6を伝えてやる
彼らはナイフを持って歩くが、私たちは銃弾*6を持って歩く
Killaman、私は何人かのバカ*7をやっつけるつもりだ
M16で何人かのバカをやっつける

 

Tell dem bout phenomenon seven
How much gun mi buss fi di week?
Seven
Man don't wan' get one outta di seven
'Cause you're only gonna get eleven

 

現象7について教えてやる
一週間で私が何回銃を撃ったか?
現象7
Killa Pは「7」*8を手に入れたくない
なぜなら、もし一発撃つなら、彼は11発の弾丸を空にするつもりだから

 

Tell dem about phenomenon eight
Buss my gun, shot bwoy at the gate
Mi don't really care if it's early or late
Badman real, we nah fake, straight

 

現象8について教えてやる
銃を撃ち、ゲートで男を撃つ
早いか遅いか本当に気にしない
本物のバッドマン、私たちは偽物じゃない、本物だ

 

Phenomenomenon nine
Tec wid da nine, SW9
Tec nine ah go tek nine
Boydem can't diss me, it's fine
If a boy fuck wi mine
Then I get the ten, MAC-10

 

現象9
Tec-9と9mmの弾、SW9
Tec-9は9を撃つつもりだ
男たちが私を侮辱しても、気にしない
もし男が私たちのものを手にかけるなら
私はMAC-10を手に入れる

 

Phenomenomenon ten,
tell dem already
Nah, tell dem again, no problem

 

現象10
既に彼らに伝えた
いや、もう一度彼らに伝える、問題はない

 

[Verse 2: Flowdan]
Mmm, skeng, skeng, skeng
Mi and Killaman buss off the big skeng
Skeng, skeng, skeng
Mi and Killaman reload the big skeng
Car, car, car
Skeng pon road, no skeng inna car
Car, car, car
Mi and Killaman love roll inna car
Roll, roll, roll
Gun inna hand and mi nah walk with sword
Sword, sword, sword
Shot inna face like dart inna board
Real, real, real
Bullet fly through bumbahole windscreen
Screen, screen, screen
Who can't hear, dem mumma ah go feel

 

銃、銃、銃
私とKillamanは大きな銃を撃ち抜く
銃、銃、銃
私とkillamanは大きな銃を再装填する
車、車、車
道路上の銃、車の中に銃はない
車、車、車
私とkillamanは車でのドライブが大好き
ロール、ロール、ロール
手に銃を持ち、剣と一緒に歩かない
剣、剣、剣
顔に弾丸、ダーツボードにダーツのように
リアル、リアル、リアル
弾丸が風防を通り抜ける
スクリーン、スクリーン、スクリーン
警告を聞かない人は結果を直接感じることになる*9

 

[Hook: Killa P]
Pussyhole dem nah know me, mmmhmm
See mi pon di roadside rollin', mmmhmm
Like say you feel it cyan roll in, mmmhmm
Mi have di machine ready fi dem, ready fi dem
No mek me haffi stroll in, mmmhmm
When di big dog roll in, mmmhmm
You don't wan' see when gunshot start beat
It will be like when dog ah eat tripe

 

俺を知らないのか野郎ども
道端で俺を見て転がる
まるであなたが入ってこれると思っているかのように
俺は彼らのための武器を用意している、彼らのために用意している
私が中に入らないようにしないで
大きな犬が転がり込むとき
銃弾が鳴り始めるのを見たくないだろう
それは犬がトライプを食べるときのようになる

 

[Bridge: Killa P]
Cah me nuh stopping di whole lotta dem
Tell you di truth, seh mi no care 'bout dem
Cah when me duppy di duppy di duppy di duppy di duppy dem
Me ah go send back duppy fi dem
Man ah bad a man from a long time
I swear down, you can ask all your people dem
Look inna mi face, bredda man
You don't wanna see man when mi get evil then

 

彼ら全員を止めるつもりはないから
正直に言って、彼らのことは気にしていない
なぜなら、俺が彼らを悪霊にする時
俺は彼らに悪霊を送り返すから
ずっと以前から俺は悪い男だ
本当に、あなたの知ってる人々全員に尋ねてみてもいい
俺の顔をよく見て、兄弟よ
俺が悪くなるのを見たくないだろう

 

[Verse 3: Flowdan]
Then, then, then
You don't wanna see me get evil
Evil, evil, evil
Worse, worse, worse
Shot inna face make you send fi di nurse
Worse, worse, worse
Shot inna face make you send fi di nurse
Nurse, nurse, nurse
Doctor can't fix you, send fi di hearse
Hearse, hearse, hearse
Doctor can't fix you, send fi di hearse
Black, black, black
Funeral start, everybody inna black
Black, black, black
Poppa in a suit and mumma in a frock

 

それから、それから、それから
私が悪くなるのを見たくないだろう
悪い、悪い、悪い
さらに悪く、悪く、悪く
顔を撃たれて看護師を呼ぶ
さらに悪く、悪く、悪く
顔を撃たれて看護師を呼ぶ
看護師、看護師、看護師
医者はあなたを治せない、葬儀車を呼ぶ
葬儀車、葬儀車、葬儀車
医者はあなたを治せない、葬儀車を呼ぶ
黒、黒、黒
葬儀が始まり、みんなが喪服を着ている
黒、黒、黒
パパはスーツを、ママはドレスを着ている

 

[Hook: Killa P]
Pussyhole dem nah know me, mmmhmm
See mi pon di roadside rollin', mmmhmm
Like say you feel it cyan roll in, mmmhmm
Mi have di machine ready fi dem, ready fi dem
No mek me haffi stroll in, mmmhmm
When di big dog roll in, mmmhmm
You don't wan' see when gunshot start beat
It will be like when dog ah eat tripe, mmmhmm

 

俺を知らないのか野郎ども
道端で俺を見て転がる
まるであなたが入ってこれると思っているかのように
俺は彼らのための武器を用意している、彼らのために用意している
私が中に入らないようにしないで
大きな犬が転がり込むとき
銃弾が鳴り始めるのを見たくないだろう
それは犬がトライプを食べるときのようになる

 

*1 カリビアン英語、特にジャマイカのパトワ(Patois)でよく使われる表現です。「Don't bother」という意味で、直訳すると「悩むな」や「気にするな」という感じ

*2 Pon di roadside: パトワで「道端で」という意味

*3 44口径銃

*4 Tek way: パトワで「取り去る」という意味

*5 dun know: パトワで「もう知っている」という意味

*6 stickスラング

*7 pricks バカや間抜け

*8 Five-seveNのこと Five-seveNはベルギー製の半自動拳銃

*9 Who can't hear, dem mumma ah go feel ジャマイカのことわざ